torstai 25. kesäkuuta 2015

Turhat pelot

Viikko sitten me haettiin mun poikaystävän kanssa se pikkuinen kissa tänne. Matkan aikana se huusi aika paljon, mutta varmaan siksi, koska se ei ennen ole ollu auton kyydissä tai kantokopassa. Kotona se alkoi tutkia paikkoja innokaasti, mutta Sulolle se machoili minkä kerkesi. Suloa kiinnosti pikkuinen, mutta se pikkuinen ei aluksi välittänyt Sulosta. Samana päivänä päätettiin, että me pidetään pikkuisen entisen omistajan antama nimi, Taka.




Aluksi ongelma oli siinä, ettei Taka osannut oikein käydä kissavessassa. Sen entisessä kodissa käytettiin niitä ihme puulastuja, eikä Taka oikein tajunnut, että täällä käytetään hiekkaa. Se siis lorotteli vähän minne sattui. Kuitenkin seuraavana päivänä se alkoi käyttää hiekkalaatikkoa varmasti Sulon opastuksella
Toinen ongelma oli oksentelu. En vieläkään oo varma, mistä se johtui, mutta Taka oksensi muistaakseni kolme kertaa yön aikana. Sen jälkeen se ei hirveämmin ole oksennellut.



Sulo on ottanut isoveljen roolinsa hyvin. Se leikkii Takan kanssa, mutta välillä vähän liian kovakouraisesti. Olen huomioinut myös Suloa, mutta Taka vaikeuttaa hommaa, koska hän seuraa mua. Kyllä Sulo kömpii edelleen syliin ja toivottaa hyvää huomenta, mutta hän on vähän varovaisempi Takan takia. Se vähän harmittaa, kun Sulo ei oo täysin oma itsensä, mutta kyllä se tottuu.



Mutta kyllä toi Taka osaa olla kunnon riiviö: nytkin se koko ajan kävelee tän näppäimistön päältä ja on kimpussa. Mulla on nyt yövuoroviikko meneillään ja kummatkaan kissat ei antanu mun nukkua. Toinen sukeltaa peiton alle ja raapii jalkoja ja toinen raapii ovea ja huutaa. Yritin pelata Pleikkaria, mutta Taka tulee mun naaman eteen huutamaan huomiota ja järsii mun sormia tai ohjainta. Äsken se maisto taas mun sormea. Eilen töihin lähtiessäni Taka hyppäs mun reiteen kiinni, koska mun kuulokkeiden piuha heilu kivasti. Kaikki mikä heiluu, pitää tappaa.

Now kiss it


Tietysti Taka osaa olla myös tosi ihana. Se kömpii mun massun päälle nukkumaan aina välillä. Se on myös tosi leikkisä ja sen kiipeilyä raapimapuussa on hauskaa kateltavaa. Taka tuli tänään suihkuun mun kanssa ja ilmeisesti se ei ennen oo ollu suihkussa, koska se silmät lautasen kokosina katteli mua. Kyllä mä myös odotan sitä, että se kasvaa, koska usein pelkään astuvani ton päälle, kun se on niin pieni. Siitä tuleekin varmaan Suloa isompi poika.

Isompi poika ku tää



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti